Z rozmów przy stemplowaniu
Moglibyśmy na przykład wskazać, że teoria Darwina tłumaczy, jak niższe formy życia ewoluują w wyższe, wobec czego całkiem rozsądna wydaje się przemiana człowieka w orangutana (który pozostał jednak bibliotekarzem, jako że nie ma formy życia wyższej niż bibliotekarz).

Terry Pratchett - Nauka Świata Dysku I


czwartek, 9 grudnia 2010

Wzorcowy konspekt ...

Ponieważ wiele osób ma problem ze zrobieniem prawidłowego konspektu do lekcji bibliotecznych zamieszczam tutaj mój wzorcowy konspekt, oceniony na 6+++ przez komisję z składzie Martyna i Klaudia K. Możecie korzystać do woli :P

Konspekt został napisany 6 grudnia 2010 r. wcześnie rano ;P
Musiał zostać ocenzurowany, ze względu na swoją zajebistość :P

KONSPEKT LEKCJI

NAZWISKO PROWADZĄCEGO: Kaja i Martyna
DATA LEKCJI: yyyy?
NAZWA SZKOŁY: eeee?
KLASA: cholera wie
TEMAT LEKCJI: Biblioteki i księgarnie

CELE DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
  1. Wiadomości
    1. Uczeń zna różnicę pomiędzy biblioteką a księgarnią, o więcej nie proszę, bo wiem że i tak więcej nie zapamiętają. Jak się nam trafi klasa specjalna to mnie coś trafi i chyba umrę (chciałam napisać „chyba” przez „hyba”).
  1. Umiejętności
Uczeń potrafi:
- te dzieci są tępe i głupie, jak ja mam im jakąkolwiek wiedzę przekazać, jak one nie chcą nic przyswoić. W ogóle nie wiem o co w tym chodzi i piszę cokolwiek, żeby było zabawnie i żeby wyglądało, że coś robię. Pozdrawiam Martynę, która będzie miała ze mnie polew jak to będzie czytać i mojego kota, który nie chciał ze mną spać.
  1. Podstawy
Uczeń potrafi:
- uczeń nic nie potrafi jak znam życie, bo nic nie zapamięta z tej lekcji, ponieważ nie sądzę, żeby go ta lekcja jakoś bardzo pasjonowała. Dziękuję za uwagę, to było moje expose, wybierzcie mnie na prezydenta, będę „dźwięczna” i na każdy dzień miesiąca w naszym mieście wybuduję nowe rondo. Fenk ju!

METODY NAUCZANIA, UCZENIA SIĘ:
  • - faza przygotowawcza do lekcji: metoda opisowa, pogadanka
  • - faza wykonawcza: pogadanka, metoda problemowa
  • - ćwiczenia praktyczne

     ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • - coś na pewno wymyślimy z Martyną, bo jesteśmy zdolne dziewczyny i nie damy sobie w kaszę dmuchać. Jest 9:00 a ja umieram i czekam, kiedy będzie koniec tych zajęć. Na dole już otworzyli stołówkę, jest czynna od 9:30, co i tak nic mi w poniedziałki nie daję, bo mam cały czas zajęcia. A dzisiaj idziemy do Guga na urodzinowe piwo Gadzika i będzie fajnie. Ciekawe co będziemy robić na automatyzacji, bo nie wysłała nam żadnych zagadnień. Może nadal będziemy płakać nad naszymi sprawdzianami, których nikt nie zdał a co mnie mało obchodzi, bo właśnie się dowiedziałam w weekend, że egzaminy na prawko zdaje się na Toyocie Yaris. Chuje muje dzikie węże. Poległam.

FORMA ORGANIZACJI PRACY UCZNIÓW
  • - pogadanka
  • - burza mózgów
  • - praca w grupach

CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 minut i bardzo dobrze, bo więcej bym nie wytrzymała!

PRZEBIEG LEKCJI:
  1. Faza przygotowawcza
    1. Przywitanie się, poproszenie dzieci o postawienie na stołach karteczek ze swoimi imionami
    2. Mówię, że jestem zajebista a one nie
  2. Faza wykonawcza
    1. Zadaję im pytanie i oczekuję jakiejkolwiek odpowiedzi
    2. Wykonują zadania jakie wymyśliłyśmy
    3. Jak nie potrafią to siadają na karnym jeżyku.
    4. Lekcja się kończy i jesteśmy szczęśliwe.
    5. Wypierdalamy tam gdzie pieprz rośnie i mamy te dzieci w dupie aż do 4 stycznia [dwa dni po sylwestrze, to będzie cięęężkie]

PRACA Z UCZNIAMI:
[i tutaj wrzucam zadania i pokazuję jakbym chciała, żeby zostały one wykonane itd. Takie duperele]
  1. Ocena i kontrola
    1. Podsumowanie całej lekcji
      1. Zapytanie uczniów o poziom zdobytych wiadomości (łahahahahaha)
      2. Przytoczenie podstawowych przykładów oraz odpytanie z podstawowych definicji w celu utrwalenia wiadomości.
        1. co to jest biblioteka?
        2. co to jest księgarnia?
        3. wypożyczalnia
        4. czytelnia
        5. itd.itd.

4 komentarze:

  1. A czy mogę zrobić kopiuj, wklej i użyć go jako mojego konspektu?
    Zwłaszcza przebieg lekcji jest dla mnie wzorem do naśladowania :D

    Mrozia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zajebistość konspektu bije po oczach :D Szczególnie dzisiaj po moich biednych niewyspanych oczach :P

    Twój G. ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakże się cieszę, że nie robię UP...
    D.

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dobrze ze zrezygnowalam z UP :D
    jestem z was dumna :*

    katerinka

    OdpowiedzUsuń

Proszę o podpisywanie się w komentarzach.

Wyłączyłam weryfikację obrazkową, ale jak się znowu spamiszcze pojawi to niestety będę zmuszona znowu ją aktywować.