Z rozmów przy stemplowaniu
Moglibyśmy na przykład wskazać, że teoria Darwina tłumaczy, jak niższe formy życia ewoluują w wyższe, wobec czego całkiem rozsądna wydaje się przemiana człowieka w orangutana (który pozostał jednak bibliotekarzem, jako że nie ma formy życia wyższej niż bibliotekarz).

Terry Pratchett - Nauka Świata Dysku I


piątek, 18 stycznia 2013

Bo to jest miłość ...

Rozmowa z uczennicą klasy drugiej szkoły podstawowej. Do rozmowy wtrąca (a właściwie, gdyby mówić słowami dzieciaków, "wtranca") się uczeń - uroczy blondynek w okularkach z tej samej klasy.

Uczennica: Bo wie Pani, ja oglądałam film o takim statku, on się "Titanic" nazywał ...
Ja: O, i podobał ci się?
Uczennica: Tak, podobał. No i tam było tak na końcu, że tylko jedna osoba przeżyła, taka pani jedna przeżyła ...
Ja: *duch pedagoga* Nie tylko ona przeżyła, ale o niej była ta historia. Tak naprawdę to o wiele więcej osób przeżyło, tylko w filmie była pokazana historia tej pani.
Uczeń: *wtrąca się, z poważną miną* Bo oni tak lubią pisać w gazetach i w telewizji, że tylko JEDNA OSOBA przeżyła, tylko JEDNA OSOBA!
Ja: *w lekkim szoku* Tak bywa.
Uczennica: Ahaaa ... no i na końcu było tak, że ona była już w łódce, ale wróciła na statek i ja nie wiem czemu ona wróciła na ten statek.
Ja: *lekko filozoficzny ton* Wróciła żeby odnaleźć swojego ukochanego. Wróciła na statek z miłości.
Uczeń: *ton filozoficzny jak stąd do Gdańska* Bo miłość przyciąga jak magnes metal!
Ja: *głęboki szok, prawie wołam o reanimację* Masz rację *uśmiecham się, a w głowie łomocze mi coś w stylu: skądś ty się chłopcze urwał?!*

3 komentarze:

  1. Kajko i duch pedagoga...
    Pan Doktor byłby z Ciebie dumny ;D
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. młokos poznał się na współczesnych mediach i ich tendencji do wyolbrzymiania;P

    Sosnów!

    OdpowiedzUsuń

Proszę o podpisywanie się w komentarzach.

Wyłączyłam weryfikację obrazkową, ale jak się znowu spamiszcze pojawi to niestety będę zmuszona znowu ją aktywować.