Z rozmów przy stemplowaniu
Moglibyśmy na przykład wskazać, że teoria Darwina tłumaczy, jak niższe formy życia ewoluują w wyższe, wobec czego całkiem rozsądna wydaje się przemiana człowieka w orangutana (który pozostał jednak bibliotekarzem, jako że nie ma formy życia wyższej niż bibliotekarz).

Terry Pratchett - Nauka Świata Dysku I


poniedziałek, 7 stycznia 2013

Mały filozof...

Do biblioteki przyszło dwu pierwszoklasistów. Oddają i wypożyczają nowe książki. Ponieważ akurat byłam w trakcie wpisywania książek do księgi inwentarzowej to na biurku miałam położoną pieczątkę.

Uczeń nr 1: Ooooo *pokazuje palcem na pieczątkę* co to za stempel?
Ja: To jest pieczątka z biblioteki, jest w każdej książce, którą wypożyczasz.
U1: A może mi Pani ją przybić na ręce?
Ja: Nie mogę, bo wtedy musiałabym cię zostawić w bibliotece i wypożyczać ...
U1: *szczęka w dole*
Ja: ... musiałabym ci nadać numer, a jesteś taki duży, że na żadnej półce się nie zmieścisz, musiałabym cię trzymać na regale.
U1: ... to ja już nie chcę jednak.
Uczeń nr 2: *przysłuchujący się naszej rozmowie, oparty na ręce, westchnął głęboko* Takie życie ...
Ja: *oniemiała* Życie, życie ...

2 komentarze:

  1. Już widzę jak upychasz uczniów na półkach, układasz w stosy...
    A później przy ubytkowaniu: Marcin z 3c się zawieruszył gdzieś, trzeba go wykreślić.
    Piękna wizja ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chylę czoła przed Twoją umiejętnością rozmowy z dziećmi
    Gadzik

    OdpowiedzUsuń

Proszę o podpisywanie się w komentarzach.

Wyłączyłam weryfikację obrazkową, ale jak się znowu spamiszcze pojawi to niestety będę zmuszona znowu ją aktywować.